Friday 3 June 2011

0 Animasi Flash Number 1 ^^

Assalamualaikum Blogger-Blogger ^^

Wah! Hari ini tajuk entri ini agak membanggakan bukan? Hehe :)

Saya sengaja bagi tajuk ni: Animasi Flash Number 1 ^^   Barulah gempak sikit kan ^__<

Sebenarnya sudah lama saya mahu buat animasi flash ini. Seronok bila tengok orang lain yang buat :) Contohnya macam dalam blog Ayeem Ayam dan Robot Sakti. Dua-dua tuan empunya blog ni memang pakar dalam Flash. Bagi sayalah. Haha :D

Okay. Flash yang saya buat ni mungkin tidaklah sehebat diaorang berdua ni.

Emm... Dalam entri ini saya mahu sharelah sikit pasal Flash yang saya baru buat ni.  Flash ini mengambil masa lebih kurang 2 jam. Itupun kalau tidak silap. Saya saja-saja suka suki nak buat Flash ni. Saya menggunakan perisian dari Adobe iaitu  Adobe Flash cs3 Professional untuk menjayakan animasi Flash pertama saya. Thanks to Adobe :">



Mula-mula nak membuatnya tu memanglah agak pening sedikit. Maklumlah tools kat dalam Adobe Flash ni bersepah-sepah. Kalau tidak percaya, boleh tengok kat bawah ini.


Inilah Animasi Flash Number 1 saya. Pertama di blog Aiman Afnan. Pertama di Malaysia. Haha ^^  Saksikanlah pelayar kapal berlayar merentasi lautan Flash ^__<




Itu sahaja dari saya :)  Babai !!!


Imej Asal sebelum DiFlashkan. Saya lukis sendiri kapalnya. Comel kan??

No comments: